Článek
Současná generace Lancie Ypsilon se na trhu objevila poprvé v roce 2011. Bojovat měla napříč starým kontinentem, poslední tři roky jde ale o čistě italský vůz - jen pro italské zákazníky, i když vyráběný v Polsku.
Mild hybridy zaplavují automobilový trh. Elektromotor mají jen na výpomoc
Právě v polských Tychách vůz sjíždí z pásů spolu s Fiatem 500 a Pandou. Tato dvojice nedávno dostala mildhybridní ústrojí a Ypsilonka nezůstane pozadu. V rámci malé modernizace, která se dotkla jen techniky, zůstane dále na trhu s novými motory.
Zmíněnou trojici pohání litrový zážehový tříválec s pomocným startér-generátorem a malým akumulátorem pro uchování přebytečné energie, například z rekuperačního brzdění. Systémový výkon činí 58 kilowattů, 70 koňských sil.
Nenechám zemřít ani jednu značku, říká o fúzi s Fiat Chryslerem šéf PSA
V devítiletém hatchbacku tak stále přežívá duch jinak zemřelé značky. Zvrátit osud Lancie by mohl jedině odlišný přístup nově vznikajícího koncernu FCA s francouzskou skupinou PSA. Šéf PSA Carlos Tavares v listopadu ve vysílání francouzského rádia BFM Business řekl, že nenechá zemřít ani jednu značku z nově vznikající obří fúze. Konkrétně o osudu Lancie ovšem zatím nepadlo jasné slovo.