Hlavní obsah

Lancia Ypsilon prošla modernizací, změny jsou kosmetické

Drobné změny přeci jen učinily tvář Lancie Ypsilon modernější, zájemci jistě ocení i nový infotainment. Do Česka se tento model dovážet s největší pravděpodobností nezačne, ale přesto se pro fanoušky Lancie možná blýská na lepší časy.

Modernizovaná Lancia YpsilonVideo: Lancia

Článek

Nedávné zprávy o chystaném faceliftu stárnoucí Lancie Ypsilon, podpořené špionážními fotografiemi lehce maskovaného auta, nelhaly – malý Ital skutečně dostal facelift, byť v podstatě kosmetický.

Nová je maska chladiče s výraznějšími vertikálními žebry a změnil se i tvar linky v dolním otvoru předního nárazníku. Ve verzi EcoChic, kterou se automobilka chlubí v tiskové zprávě, také vidíme tmavší vnitřky světlometů, ovšem stále s pouze halogenovou technologií.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon

Prolisy na bocích zůstávají, stejně jako skryté kliky zadních dveří, a ani na zádi nevidíme valných změn. Ypsilon se nicméně v Itálii, jeho jediném trhu, prodává stále dobře, takže proč měnit to, co funguje.

Kabina nejvíc zaujme centrálním umístěním přístrojového štítu, ale to není novinka, takhle ho má ypsilon už od začátku své výroby. Nový tu je infotainment se sedmipalcovým displejem, který nabídne možnost připojení Androidu Auto či Apple CarPlay.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon

Pod kapotu si italští zákazníci mohou vybrat ze tří motorů, které byly drobně upraveny pro lepší emise. Všechny motory jsou benzínové; základem je atmosférický 1,2l čtyřválec o výkonu 69 koní a 102 Nm, silnější variantou je 0,9l dvouválec přeplňovaný turbodmychadlem, který nabízí 85 koní a 145 Nm.

Loga „hybrid” na modrém autě na fotkách ukazují na třetí, mild-hybridní variantu, která nabídne 1,0l atmosférický tříválec spojený se startér-generátorem, připojeným k motoru řemenem. Tato verze má 70 koní a 92 Nm a testovali jsme ji v sesterském Fiatu 500.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon

Ypsilon se v Česku v současnosti neprodává, takže bychom běžně měli důvod si myslet, že ani modernizovaný si tu oficiálně nekoupíte. Jenže se objevily zvěsti, že by se Lancia mohla dočkat znovuzrození díky sdílení techniky s Alfou Romeo a DS.

Lancia může vstát z mrtvých, techniku má v budoucnu sdílet s Alfou Romeo a DS

AutoMoto

To samozřejmě neznamená, že by se modernizovaný ypsilon chystal vyrazit i mimo Itálii, kde se aktuálně výlučně prodává. Pro fanoušky Lancie to však je aspoň stéblo naděje. V každém případě, v Itálii začíná modernizovaný ypsilon na ceně 15 100 eur, tedy 391 tisíc korun.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon před modernizací

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám