Hlavní obsah

Lancia Ypsilon nabízí lepší výkony, hybrid ale jen papírově

Nová generace Lancie Ypsilon prošla drobným vylepšením, které u elektromobilu zvýšilo dojezd, zatímco hybrid se chlubí vyšším výkonem. Skutečnou změnu ale zákazníci pocítí jen u elektromobilu.

Foto: Stellantis

Lancia Ypsilon v elektrickém a hybridním provedení

Článek

Italská značka Lancia, která se po letech přežívání snaží o svou renesanci, se pochlubila vylepšením nové generace hatchbacku Ypsilon, který byl uveden teprve v loňském roce. Inovace se přitom týká jak plně elektrické verze, tak hybridu.

Skutečné změny ovšem přináší pouze elektrická verze, jejíž nikl-mangan-kobaltová baterie s kapacitou 54 kWh dostala vylepšenou chemii, díky čemuž se dojezd podle testovacího harmonogramu WLTP zvedl o 22 kilometrů na 425 kilometrů.

Foto: Stellantis

Lancia Ypsilon je prvním z modelů v rámci renesance značky.

U hybridní motorizace pak došlo ke zvýšení uváděného výkonu ze 74 kW (100 k) na 81 kW (110 k), pod kapotou se však vůbec nic nezměnilo. Automobilka se totiž pouze připravuje na emisní normu Euro 7, která vyžaduje uvádět u hybridních modelů kombinovaný výkon, namísto výkonu samotného spalovacího motoru.

Pod kapotou tak zůstává 1,2litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 74 kW, který doplňuje 48V elektromotor schopný pomoci výkonem až 21 kW. Čistě elektrická verze je přitom osazena jedním elektromotorem na přední nápravě, který nabízí nejvyšší výkon 115 kW (156 k). Ve sportovní verzi HF ale umí ypsilon nabídnout až 240 elektrických koní.

Na českém trhu se zatím Lancia Ypsilon neprodává, v loňském roce však značka, která se dlouho držela pouze na domácí půdě, expandovala například do Francie a Španělska. V letošním roce pak plánuje expanzi do Německa a otevření 70 showroomů. Nabídka by se navíc měla rozrůst o nové modely Gamma a Delta, včetně sportovních verzí HF.

Výběr článků

Načítám