Hlavní obsah

Lancia Ypsilon HF hlásí návrat značky ke sportovním kořenům

Nový hatchback Lancia Ypsilon dostane v příštím roce sportovní verzi HF, která nabídne upravený podvozek a 240 čistě elektrických koní. Do světa motorsportu se Lancia vrátí se spalovacím tříválcem.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon HF

Článek

Automobilka Lancia, která nyní prochází znovuvzkříšením, se před několika týdny pochlubila inovovaným logem HF, které tradičně zdobilo její ostré modely. Nyní automobilka představuje prvního nositele inovovaného loga, kterým bude od května příštího roku elektrický hatchback Ypsilon HF.

Malý hatchback bude osazen jedním elektromotorem na přední nápravě, který nabídne nejvyšší výkon 177 kW (240 k), a umožní tak zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Kromě výkonného pohonu ale vůz dostane i upravený podvozek, zlepšující chování na silnici, a lehce upravenou karoserii.

Nová Lancia Ypsilon odhaluje detaily, značka plánuje expanzi do Evropy

AutoMoto

Na snímcích vidíme přepracovaný přední nárazník se zvětšenými nasávacími otvory a charakteristickým logem červeného slona. Patrné jsou také vytažené podběhy, které vyplňují černě lakovaná litá kola.

Nová Lancia Ypsilon HF se tak stane prvním novodobým sportovním vozem značky, rozhodně ale nezůstane jediným. Automobilka totiž oznámila, že plánuje také ostré verze dalších připravovaných modelů, včetně hatchbacku Delta a crossoveru Gama.

Kromě silničního čistě elektrického hot-hatche ale značka představila také model Ypsilon Rally 4 HF, kterým se vrací do světa motorsportu, konkrétně mezi závodní vozy skupiny R4. A pro svůj návrat značka zvolila i stylový polep Martini, připomínající historické závodní vozy Lancia 037 a Delta Integrale.

Vůz má podobně upravenou karoserii jako verze HF, vidíme však nové větrací otvory v kapotě a také nasávací otvor na střeše, který by měl být plně funkční. V podbězích jsou pak bílá závodní kola.

Největším rozdílem oproti verzi HF je však pohonné ústrojí, kdy Rally 4 HF spoléhá na vylepšený 1,2litrový přeplňovaný tříválec. Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou a přes samosvorný diferenciál posílá na přední kola 156 kW (212 k).

U závodního vozu můžeme očekávat speciálně naladěný a vyztužený podvozek i očesanou kabinu se závodními sedadly a bezpečnostním rámem. Ostatně značka Lancia dobře ví, jak postavit závodní speciál. Dodnes totiž drží rekord jako nejúspěšnější značka ve světě rally.

Studie sportovního kupé vrací Lancii zpět do hry

AutoMoto

Znovuzrozená Lancia se pochlubila novým logem a odhalila, který vůz jej ponese jako první

AutoMoto

Výběr článků

Načítám