Článek
Citroën, Fiat či Opel mají plnit úkoly mainstreamových značek, Peugeot má zaujmout v lehce vyšších sférách a Maserati v těch nejluxusnějších. Pak je tu ovšem prémiový segment mířící například proti německé trojici Audi, BMW a Mercedes-Benz.
Ve skupině Stellantis tuto roli zastane francouzské DS a italské duo Alfa Romeo a Lancia. Tyto tři automobilky mají úzce sdílet techniku, alespoň podle informací serveru Automotive News Europe.
Fakt, že mezi Alfu Romeo a DS je nahlas uvažováno právě i o Lancii, může znít překvapivě. Vždyť kdysi slavná značka skomírá s modelem Ypsilon v Itálii. Hatchback má letos po dalším malém faceliftu, ve výrobě je ale už dlouhých deset let.
Podrobnosti jsou omezené, ale server uvádí, že společně vyvinuté modely budou sdílet hnací ústrojí i „prémiové funkce“. „Spolupracujeme s našimi italskými kolegy na konkrétních prémiových modulech, pohonných jednotkách a funkcích, abychom odlišili prémiové značky od hlavních značek,“ řekl produktový ředitel DS Marion David.
David dále uvedl, že se DS drží dříve avizovaného plánu na uvedení nového modelu každý rok. Po roce 2023 se však DS zaměří na poskytování synergií, kterých se FCA a PSA snažily dosáhnout v rámci fúze.