Článek
Italská automobilka Lancia se sice chlubí historií sahající 117 let do minulosti, pravdou však je, že v posledních letech neměla daleko k zániku. V nabídce totiž držela jediný model, letitý hatchback Ypsilon, který už prodávala pouze na svém domácím trhu.
V rámci koncernu Stellantis, do kterého se značka dostala jako součást italsko-americké automobilky FCA, ale značka zažívá svou renesanci - ostatně její vzkříšení nese označení Lancia Reneissance Plan.
Nový začátek automobilky odstartovalo oficiální představení nové generace hatchbacku Ypsilon, který v čistě elektrické a hybridní verzi představila automobilka v tomto roce. Nyní značka navíc konečně oznámila i expanzi na nový trh, kterým je Španělsko.
Automobilka plánuje v tomto roce otevřít ve Španělsku celkem deset nových showroomů a 19 míst poskytujících servis ve velkých městech. Společnost již nyní zahájila příjem objednávek, přičemž první vozy by měly dorazit během září. V příštím roce pak značka přidá dalších deset nových showroomů.
Jak přitom v tiskové zprávě zmínil Luca Napolitano, výkonný šéf automobilky, Španělsko patří historicky k nejdůležitějším trhům automobilky Lancia. Značka tak bude chtít navázat na renomé, kterého zde kdysi dosáhla.
Lancia má v plánu vstoupit i na další evropské trhy, kromě toho ale chystá i rozšiřování nabídky, která by se měla rozrůst o další dva modely. Značka opět oživí slavná jména Lancia Gamma a Lancia Delta, na jejich podobu a techniku si však budeme muset ještě počkat.