Hlavní obsah

Lancia bojuje s poklesem prodejů, masivně rozšíří prodejní síť

3:37
3:37

Poslechněte si tento článek

Italská automobilka Lancia, jedna z mnoha značek koncernu Stellantis, čelí výraznému propadu dodávek vozů v prvních měsících roku 2025. Znovuuvedení značky na evropský trh však dostane vzpruhu v podobě výrazné investice do rozšíření prodejní sítě.

Foto: Stellantis

Lancia Ypsilon vstupuje na španělský trh (ilustrační foto).

Článek

Automobilka Lancia dlouho působila jen v Itálii, letos se však má vrátit na řadu dalších trhů včetně Francie, Španělska, Belgie, Lucemburska, Německa a Nizozemska. Firma plánuje do konce tohoto roku otevřít dalších 70 nových prodejních míst v 70 městech napříč Evropou. V Itálii bylo v loňském roce modernizováno 160 showroomů.

Uvedení nového modelu Ypsilon, který je v podstatě překarosovaným Peugeotem 208 či Opelem Corsa, totiž nepřineslo tak velký zájem zákazníků samo o sobě, jak značka předpokládala. Podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) dodávky vozů Lancia klesly v prvních dvou měsících roku o ohromujících 72,7 procenta na pouhých 2208 vozů ve srovnání se stejným obdobím roku 2024.

Podobná čísla uvádí také společnost Dataforce, citovaná webem Automotive News Europe – Lancia prodala v lednu a únoru letošního roku 2195 vozů oproti 8086 registrovaným v prvních dvou měsících roku 2024, což odpovídá poklesu poptávky o 72,85 procenta.

Proč se restart značky nedaří podle očekávání? Důvodů může být několik. Především je nový ypsilon výrazně dražší než jeho předchůdce. Hybridní model začíná v Itálii na ceně 23 900 eur (596 tisíc korun), plně elektrická verze stojí 29 900 eur (746 tisíc korun). Předchozí generace měla před ukončením výroby počáteční cenu hluboko pod hranicí 20 000 eur (499 tisíc korun).

Nelze přehlížet ani konkurenci uvnitř skupiny Stellantis. Zmíněný Peugeot 208 těží z mnohem silnějšího povědomí o značce než spící Lancia. S ukončením výroby levnějšího modelu předchozí generace nyní ypsilon soutěží v podobné cenové kategorii, což ztěžuje získání podílu na trhu.

Lancia nejspíš dostane čas

Jen několik týdnů před rezignací generální ředitel Stellantisu Carlos Tavares uvedl, že všech 14 značek koncernu má zajištěné financování do roku 2026. To naznačuje, že Stellantis je ochoten dát Lancii čas a projevit trpělivost, aby zjistil, zda se této automobilce podaří v nejbližší době situaci zvrátit.

Lancia není jedinou značkou Stellantisu v delikátní situaci. Také luxusní značka Citroënu DS Automobiles si nevede nejlépe. Čísla ACEA ukazují, že její dodávky se v období leden-únor 2025 propadly o 30,3 procenta na pouhých 5060 vozů v regionu EU+EFTA+UK.

Související témata:

Výběr článků

Načítám