Článek
Stejně jako jiné značky i Lamborghini má divizi pro extrémně movité zákazníky, kteří chtějí mít auto opravdu originální. Splní prakticky každé přání. Ale u Lamborghini mají ještě speciální centrum PoloStorico, to se zabývá historickými auty. Kompletní rekonstrukce takových vozidel je tak v rukou nejpovolanějších a samo Lamborghini při tom může doplňovat své historické vědomosti.
Jako první auto, kterému se dostalo této péče, bylo Lamborghini Miura SV z roku 1971. Jde o předsériový model, který bylo možné vidět na autosalonu v Ženevě na stánku Bertone. Proč tam? V Bertone byl totiž kmenově zaměstnán slavný Marcello Gandini, autor tohoto vozu. Stánek Lamborghini v tu samou chvíli pak patřil jiné novince – modelu Countach.
Miura SV je speciální edicí Miury S, proti které má několik změn. Vůz poznáte třeba podle toho, že nemá mřížky u hlavních světlometů (slavné řasy). Ale také tu jsou širší zadní blatníky kvůli větším pneumatikám a motor – vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,9 l – je naladěný na 283 kW.
V PoloStorico vytáhli z archívů nejen historické fotografie, ale také výrobní a typové listy a mohli tak zrenovovat auto do opravdu původní podoby. Mechanické díly zrekonstruovali a kde to nebylo možné, nahradili je novými, ale na chlup stejnými. Nikdo tak nikdy nemůže říct, že tohle není originál auto. Nejvíc ale na autě zaujme nový nástřik auta zelenou barvou. Ta je sice nová, ale podle přesného původního vzoru.
Auto bylo v péči odborníků téměř rok. Lamborghini se s ním chce pochlubit, a tak se souhlasem majitele vyráží s vozem na Amelia Island, tedy jeden z nejznámějších srazů historických vozů světa, pořádaném na Floridě.