Článek
S koncem modelů Lamborghini Huracán a Audi R8 skončil také atmosférický 5,2litrový motor V10, který si mnoho fanoušků oblíbilo pro jeho zvuk a charakter. Pro nový model Temerario pak automobilka Lamborghini vyvinula zcela nový motor, dvakrát přeplňovaný 4,0 litrový elektrifikovaný osmiválec.
Na otázku, proč automobilka nepokračovala s desetiválci, odpověděl v rozhovoru pro Top Gear magazín hlavní technický ředitel značky Rouven Mohr. Hlavní příčinou se nepřekvapivě staly emisní limity.
Lamborghini Temerario: Nový hybridní V8 s 920 koňmi přepisuje pravidla supersportů
Aby se značka vešla do přísnějších nařízení, musela by výkon motoru snížit zhruba o 20 procent. Pokud by značka vycházela z vrcholné verze STO s motorem o výkonu 640 koní, pak by se dostala na cca 500 koní, což by zhruba odpovídalo dvě desetiletí starému modelu Gallardo.
Není tedy překvapením, že padla volba na menší přeplňovaný motor V8, který nabízí i díky elektrifikaci výkon 920 koní. V rozhovoru přitom zaznělo, že se v automobilce chvíli uvažovalo také o motoru V6, tuto myšlenku ale nakonec vedení smetlo ze stolu, neboť se obávalo reakcí zákazníků.
Konkurenti se však šestiválců nebojí, jak ukazuje například McLaren s modelem Artura či Ferrari s modelem 296 GTB. Do budoucna se tak zřejmě dočkáme i dalších supersportů, pod jejichž kapotami napočítáme nezvykle málo válců v kombinaci se silnější elektrifikací.