Článek
Jako první s touto informací přišel švédský časopis Auto Motor & Sport, který se dostal k interním dokumentům automobilky. Z nich vyplývá, že pro modelový rok 2013 si Lamborghini připravilo v rámci snižování emisí nepopulární kroky, které u supersportovního auta rozhodně nejsou přínosem, ba naopak.
O co jde? Kvůli snižování emisí by se měla odpojovat polovina válců v momentě, kdy řidič nepotřebuje plný výkon. Namísto dvanáctiválce by tak při běžné jízdě byl z auta šestiválec. Aventador by také dostal u sportovních aut nesmyslný systém start/stop, který motor vypíná při nečinnosti.
Podle údajů Lamborghini tyto dva zásahy sníží kombinovanou, laboratorně naměřenou spotřebu ze současných 17,2 l na 16 litrů na sto ujetých kilometrů. V řeči CO2 to znamená snížení z 398 g/km na 370 g/km.
Aventador pohání 6,5litrový dvanáctiválec, jenž nabídne 515 kW, respektive 700 koní při 8250 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 690 Nm při 550 otáčkách. Vzhledem k dobré hmotnosti 1575 kilogramů nabídne Aventador výkonový poměr 2,25 kg na jednoho koně.
Poháněná jsou všechna čtyři kola, sedmistupňová samočinná převodovka řadí rychlostí 50 ms. Zrychlení 0-100 km/h je otázkou 2,9 vteřiny, nejvyšší rychlost činí 350 km/h.