Hlavní obsah

Lamborghini Urus jako třídveřové kupé je nástin sportovní budoucnosti

Urus má zdvojnásobit roční produkci značky Lamborghini, takže je možné, že uvidíme více variant. Maďarský designér X-Tomi navrhl třídveřové „kupé” a ostřejší verzi Performante. Ta je asi pravděpodobnější, bude-li Urus lovit rekord Ringu.

Foto: X-Tomi

Lamborghini Urus jako třídveřové kupé vypadá zajímavě.

Článek

Auto, u kterého spousta lidí doufala, že nikdy nevznikne, anebo také první „super SUV” světa - tak lze smýšlet o voze Lamborghini Urus. Faktem je, že podobně jako Cayenne znamená pro Porsche obrovské zisky, může Urus být dojnou krávou pro Lamborghini. Značka sama doufá, že se díky tomuto modelu její roční produkce zdvojnásobí. [celá zpráva]

Je tedy možné, že Urus nezůstane u jediné, pětidveřové varianty. Jak by mohlo vypadat třeba třídveřové „kupé”, se pokusil nastínit maďarský designér X-Tomi. Svažující se střecha, kterou má už existující Urus, něčemu takovému hodně nahrává.

Samozřejmě, třídveřový Urus by ztratil část ze své praktičnosti a byl by spíše stylovkou, „supersportem na chůdách”, než praktickým autem. Troufneme si ale říci, že ani představený skutečný Urus nebude etalonem praktičnosti a že ho jeho majitelé k přepravě cihel na stavbu domu používat moc nebudou.

Foto: X-Tomi

Ilustrace Lamborghini Urus Performante

Další variantou, kterou X-Tomi nastínil, by mohl být Urus Performante. Už současný Urus byl testován na Nordschleife a automobilka pár dnů po představení oznámila, že se bude pokoušet o rekord Ringu mezi SUV. Image Urusu jako nejrychlejšího SUV světa by tak verze Performante mohla dobře sedět.

Jestli Urus pokoří rekord Ringu mezi SUV, se dozvíme na jaře - Lamborghini pokus odložilo na dobu, kdy bude lepší počasí. Současný rekord drží Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio s časem 7:51,7. Je slabší, ale o 370 kg lehčí než Urus, takže boj o rekord může být zajímavý.

Italové ovšem nejsou jediní, kdo by na rekord Ringu mezi „tanky” mohl dosáhnout. Máme tu Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který má nad Urusem výkonovou převahu 66 koní, a byť je o dalších 233 kg těžší, na stovce má být o desetinku rychleji, tedy za 3,5 vteřiny. A nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid s pohonným ústrojím ze stejně pojmenované Panamery, tedy s 680 koňmi, na sebe jistě nenechá dlouho čekat.

Výběr článků

Načítám