Článek
Supersportovní automobily jsou dosti specifickým zbožím, které obvykle čeká na speciální zákazníky. Jejich prodeje se tak většinou pohybují v řádech stovek či nižších tisíců ročně, automobilka Lamborghini se však letos pochlubila mimořádným výsledkem.
V roce 2023, kdy značka oslavovala 60 let od svého založení a při té příležitosti představila i několik zajímavých novinek, totiž dokázala poprvé ve své historii překonat hranici 10 000 prodaných a doručených vozů. Celkem jich dodala 10 112 vozů, což představuje 10% meziroční nárůst.
Hlavním tahounem prodejů se nepřekvapivě stalo SUV Lamborghini Urus s 6087 dodanými kusy. Na druhém místě, s poměrně velkým odstupem, skončil model Lamborghini Huracán (3962 kusů). Automobilka také dodala 63 vozů s motorem V12, přičemž ve 12 případech šlo o Lamborghini Aventador a zbylých 51 kusů tvořily vozy menších sérií.
Nejdůležitějším trhem uplynulého roku byly pro značku Lamborghini opět USA, kam zamířilo 3000 vozů. Na druhém místě skončilo Německo (861 vozů) a třetí příčku s 845 vozy obsadil region tvořený vnitrozemskou Čínou, Hongkongem a Macaem.
„Tento vynikající úspěch je jasným znamením rostoucího povědomí o naší značce po celém světě a potvrzuje, že strategie, kterou jsme přijali, je úspěšná,“ řekl Federico Foschini, ředitel marketingu a prodeje společnosti Lamborghini.
Foschini rovněž věří, že značka bude v růstu pokračovat, k čemuž by mělo přispět i nové plug-in hybridní Lamborghini Revuelto s elektrifikovaným motorem V12.