Článek
Lamborghini je dnes značka tvrdě hájící své vrcholné dvanáctiválce o objemu 6,2 l. Jenže ne všichni chtějí mít tak zběsilý a tak super těžký kus železa na zády. Někomu by stačilo i něco menšího, ale nechce přesednout do Gallarda. Těm se patrně představí nová verze Murciélago LP550.
Jak už název napovídá, výkon agregátu bude 550 koní, tedy 404 kW (v gallardu má motor 365 kW). Ten vznikne v deseti válcích pětilitrového agregátu, který známe třeba z Audi A8 nebo Audi A6. Je vidět, že pro italskou značku by měl zesílit, a to i v oblasti točivého momentu z 510 na 530 N.m.
Podle informací by mohl někdy v budoucnu mít i o dva decilitry větší objem, aby se zvednul výkon ještě výš. jenže zatím je vše jen ve fázi spekulace.
A jaké jsou výhody takového vozu? Především ve váze. Když ubudou dva válce, nasadí se velmi kompaktní desetiválec a sníží se spotřeba, bude to výhoda pro mnohé zákazníky. A když k tomu připočteme sníženou cenu...