Článek
Vůz SC63, který bude v roce 2024 soutěžit v mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA a v americké sérii IMSA, vstoupí do ikonických závodů včetně 12 hodin v Sebringu, 24 hodin v Daytoně a 24 hodin v Le Mans.
Aby mohl konkurovat na nově opravdu nabité scéně, byl vůz vybaven zcela novým motorem V8 s dvojitým přeplňováním 3,8 litru. Vyznačuje se konfigurací „studeného V“, která vidí turbodmychadla „namontovaná mimo úhel V motoru, což usnadňuje jejich chlazení a údržbu“.
Motor je spárován s hybridním systémem a výkon je předpisy omezen na 500 kW. To není jediné ustanovení, protože automobilka poznamenala, že sada pravidel LMDh specifikuje standardní převodovku, baterii a motorgenerátor, což pomáhá udržet náklady na vývoj prototypu.
Zatímco některé aspekty vozu byly dané, automobilka poznamenala, že se brzy spojili s Ligier, což jim dalo svobodu specifikovat určité vlastnosti, jako je konstrukce předního odpružení, celkové rozložení hmotnosti a snadná obsluha kritických dílů.
Italský vliv lze vidět zejména na designu, který vytvořilo Lamborghini Centro Stile a zapadá do jazyka sériových modelů. Velký podíl na tom má barevné provedení a také svítilny ve tvaru Y.
Vůz začne brzy fázi testování na okruhu. Kompletní soupiska bude oznámena později v tomto roce, ale mezi potvrzenými piloty jsou tovární jezdci Lamborghini Mirko Bortolotti a Andrea Caldarelli a také ex-piloti Formule 1 Daniil Kvjat a Romain Grosjean.
Po letošním úvodním ročníku do nových pravidel bude v příštím roce na tratích vytrvalostních závodů včetně 24 hodin Le Mans neuvěřitelně nabito, co se vrcholné kategorie Hypercar či LMDh týká. K Toyotě, Peugeotu, Porsche, Ferrari a Cadillacu se přidají také Alpine, BMW a právě Lamborghini.