Článek
Plán, o kterém se hovořilo prakticky ihned po nehodě kontejnerové lodi Felicity Ace, skutečně nastal. Lamborghini je nuceno obnovit výrobu kvůli patnácti aventadorům v edici Ultimae, které skončily na dně Atlantiku. Společně s nimi se potopilo dalších 4000 luxusních vozů z koncernu VW.
Všechna potopená vozidla mířila do USA, kde na ně nyní jejich budoucí majitelé čekají, jen marně. Lamborghini při nehodě přišlo celkem o 85 vozidel, mimo již zmíněných aventadorů tvořila zbytek oblíbená SUV Urus. Tento model se ovšem stále vyrábí, a tak Lamborghini nebude mít problém ztráty dohnat. Zákazníci si ovšem budou muset počkat.
V souvislosti s restartem výroby modelu Aventador se také hovoří o odložení premiéry jeho dvanáctiválcového nástupce. Není ale jasné, zda k takovému scénáři vůbec dojde.
Požár na lodi vypukl ve středu 16. února. Nákladní loď mířila z německého Emdenu do Davisvillu na Rhode Islandu v USA. V době vypuknutí požáru se nacházela poblíž portugalských Azorských ostrovů.
Při havárii lodi Felicity Ace přišly o své vozy také další automobilky. Britské Bentley už oznámilo, že ve dvou etapách znovu vyrobí hned 189 zničených vozidel, které by měly být u majitelů do konce tohoto roku.
Německé Audi pak bude muset poslat do výroby celých 1800 aut. Celková hodnota všech ztracených vozů na palubě přesahovala 400 milionů dolarů, tedy v přepočtu téměř 9 miliard korun.