Článek
Třebaže EU loni načrtla plán na 55procentní snížení emisí CO2 nových aut do roku 2030 a zákaz prodeje nových spalovacích motorů od roku 2035, zatím to není definitivní a řada automobilek vidí pro spalovací motor i přesto budoucnost. Například Porsche vyvíjí syntetický benzín - a právě v něm tuší Stephan Winkelmann možnou perspektivu i pro svá auta.
Záchrana pro spalovací motory? Porsche začíná stavět továrnu na syntetický benzin
„Po hybridizaci uvidíme, jestli bude možné nabízet vozidla se spalovacím motorem po roce 2030. Jednou z cest, jak udržet spalovací motory naživu, by mohla být syntetická paliva,“ uvedl pro německé noviny Welt am Sonntag. A podobně hovořil i v nedávné minulosti - v prosinci 2020 se nechal slyšet, že chce udržet spalovací motor naživu „dokud to jen bude možné“.
To ovšem neznamená, že by Lamborghini ignorovalo elektrifikaci zcela. V roce 2028 má uvést na trh svůj první elektromobil, který má být crossoverem s konfigurací sedadel 2+2. A poslední vůz poháněný výhradně spalovacím motorem má být představen už letos, od té doby bude značka nabízet jen hybridy.