Článek
Jen 600 kusy speciální edice Ultimae se Lamborghini rozloučí s modelem Aventador. 350 kupé a 250 roadsterů kombinuje techniku a design předchozích variant.
Dvanáctiválec uprostřed stále nemá turbodmychadlo, 6,5litrový motor tak svých 770 koní nabídne až v úžasných 8700 otáčkách za minutu. To je o 39 koní více než v případě verze S a dokonce i o 10 k více než nabídla varianta SVJ.
Rekordman Nordschleife bez maskování. Lamborghini Aventador SVJ je na světě
Výkon i 720 Nm maximálního točivého momentu putuje standardně skrze sedmistupňovou samočinnou převodovku schopnou přeřadit za 50 milisekund na všechna kola. Kupé tak z nuly na 100 km/h zrychlí za 2,8 sekundy a rozjede se až na 355 km/h. Roadster je ve zrychlení o desetinu sekundy pomalejší, s 1600 kilogramy pohotovostní hmotnosti je o 50 kg těžší.
Do technické výbavy rozlučkové edice patří i natáčení zadních kol, magnetické tlumiče či karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.
Všechny Lamborghini budou brzy hybridní, elektromobil bude následovat
Zatímco Ultimae svými výkony překoná i divoce tvarované SVJ, designem se drží zpátky. Odlišný přední nárazník aktivní aerodynamiku více schovává, chybí velké zadní křídlo. Na výběr je mezi 18 odstíny laku. Rovněž interiér je poměrně střídmý, liší se prošíváním sedadel ve tvaru písmene ypsilon a specifickými materiály palubní desky.
Ultimae se prezentuje na goodwoodském Festivalu rychlosti od 8. do 11. července. Co bude s atmosféricky plněným dvanáctiválcem dál a jak bude vypadat nástupce velkého býka, zatím není jasné.