Článek
Ruská automobilka Lada přichází s novým plánem na budoucnost poté, co sankce uvalené na Rusko kvůli vojenské invazi na Ukrajinu a následný odchod Renaultu ochromily výrobu.
Automobilka musela kvůli chybějícím dílům vyrábět auta bez ABS, airbagů či klimatizace, a určitou dobu výrobní linky dokonce stály. „Po odchodu společnosti Renault firma stála víc než dva měsíce, (…) ale podařilo se nám zajistit nové výrobní řetězce a logistiku,“ cituje web Automotive News Maxima Sokolova, generálního ředitele AvtoVAZu.
Lada pracuje na svém prvním elektromobilu. Vznikne na základě Dacie Logan MCV
Vedení společnosti podle Sokolova v tomto měsíci dostane návrhy na nové modely. Nový výrobní cíl AvtoVAZu je podle webu prodat půl milionu aut ročně, což je méně, než stanovil v minulosti Renault.
Firma AvtoVAZ je ruskou automobilkou, prodávající auta značky Lada. Do invaze na Ukrajinu v ní byl majoritním akcionářem francouzský Renault, který mimo jiné investoval do modernizace továrny v Togliatti. Svůj podíl v reakci na invazi prodal ruské vládě a z tamního prostředí se stáhl.
Renault Rusům poskytl svou platformu CMF, na níž měly vbrzku vyjíždět nové lady, které by sdílely techniku se značkou Dacia. Jestli ony nespecifikované nové modely budou používat tuto platformu, nebo nějakou vlastní, není zatím jasné.