Článek
Kombi 2104 se tak připojilo k sedanu 2107, jehož produkce byla zastavena v červenci. Ladu 2104 poprvé vyrobil závod v Togliatti v roce 1984. Auto se rychle stalo ikonou sovětských řidičů. Lada 2104 byla nástupcem Lady 2102 a s výraznými obdélníkovými předními světlomety doplňovala modely 2105 a 2107.
V hranatých liniích kombíku Lada 2104, který jako definitivně poslední opustil továrnu v Iževsku, je přitom stále možné poznat původního "žigulíka", model VAZ 2101. Ten se začal vyrábět v dubnu 1970 a sedan, který vznikl úpravou Fiatu 124, si rychle získal popularitu nejen v Sovětském svazu. Svého italského předchůdce, který byl vyhlášen evropským Autem roku 1966, přitom přežil o celých 14 let, vyrábět se přestal v roce 1988. A jeho lehce modernější deriváty vydržely další čtvrtstoletí.