Hlavní obsah

Kvasiny vyrobily dvoumilióntou škodovku

Právo, Vladislav Prouza

Výrobní linku závodu Škoda Auto v Kvasinách na Rychnovsku opustil v úterý jubilejní dvoumilióntý vůz značky Škoda. Šlo o první velké škodovácké SUV – Škodu Kodiaq.

Foto: Vladislav Prouza, Právo

Výrobní linku závodu Škoda Auto v Kvasinách na Rychnovsku opustil v úterý jubilejní dvoumiliontý vůz značky Škoda.

Článek

Závod v Kvasinách v úterý vyrobil dvoumilióntý vůz. Stal se jím bílý kodiaq v odstínu Moon, vyráběný od loňského října. [celá zpráva]

„V následujících letech bude roční objem výroby v tomto závodě dále narůstat. Do závodu budeme nadále výrazně investovat a vytvoříme z něj kompetenční centrum pro výrobu vozů kategorie SUV. S náběhem výroby modelu Škoda Kodiaq jsme v této souvislosti nedávno dosáhli důležitého milníku,“ přibližuje člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.

Automobilka v Kvasinách s téměř osmdesátiletou tradicí vyrobila první vůz značky Škoda v roce 1947, kdy továrnu opustila Škoda Superb, předchůdce dnešní luxusní vlajkové lodi Škodovky. Kolekce kvasinských výrobků pokračovala felicií (1958 až 1964), 110 R Coupé (1970 až 1980), Škodou Pick-up/VW Caddy Pick-up (1995 až 2001), superbem, roomsterem a yetim.

Foto: Vladislav Prouza, Právo

Superba si před časem odvezl z Kvasin i prezident Miloš Zeman Výrobní linka kvasinské Škodovky.

Automobily, mj. typ JAWA 700, se vyráběly v Kvasinách už počátkem třicátých let. Kvasinská automobilka, kde loni našlo práci 2600 nových zaměstnanců, představuje jednoho z největších zaměstnavatelů Královéhradeckého kraje. Rozšířit počet zaměstnanců plánuje Škodovka i letos.

Továrna, odkud má brzy vyjet 280 tisíc aut ročně, zároveň pomocí sedmimiliardové investice rozšíří a zmodernizuje stávající provozy.

Foto: Vladislav Prouza, Právo

Výrobní linka kvasinské Škodovky.

„Kvasiny jsou vysoce moderní závod s dlouhou tradicí a vynikajícím týmem zaměstnanců. Jako důležitý pilíř výrobního svazku značky Škoda přispívá závod v Kvasinách významnou měrou k naplňování Škoda strategie 2025,“ podotkl Oeljeklaus.

Krok s rozmachem kvasinské Škodovky a celé průmyslové zóny u Rychnova nad Kněžnou ovšem zdaleka nedrží především dopravní infrastruktura regionu. Komunikace Rychnovska dávno přestaly stačit potřebám expandujících fabrik, a především automobilky.

Související články

Výběr článků

Načítám