Článek
Natočený prototyp Škody Enyaq iV je maskovaný jen od středového sloupku dále. Jde totiž o verzi připomínající vozy typu BMW X6, zakladatele moderního segmentu kupé-SUV.
Příď by se u nového typu karoserie zřejmě lišit neměla. Daní za atraktivní linii střechy zřejmě bude menší zavazadlový prostor i méně místa na hlavu zadních cestujících. Víko zavazadelníku by se mělo vyklápět i se zadním sklem.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion
V Mladé Boleslavi se už od loňské premiéry standardního enyaqu příliš netají tím, že podobný vůz pro letošní rok chystají. Inspiraci si vezme z konceptu Vision iV představeného v březnu roku 2019.
Lze očekávat, že paleta pohonu bude kopírovat nabídku výchozího crossoveru. Normovaný dojezd až 510 km u verze s baterií o kapacitě 82 kWh by přitom v tomto případě mohl být o něco málo vyšší, vzhledem k aerodynamickému tvaru karoserie.
Sportovnější vizáž by měla být technicky naplněna variantou RS. Ta v klasickém Enyaqu iV nabídne dva elektromotory, systémový výkon 225 kW a zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s.
Stejně jako výchozí enyaq se bude i kupé zřejmě vyrábět v Mladé Boleslavi. Enyaq jako jediný model koncernu Volkswagen na elektrické modulární platformě MEB vzniká mimo Německo, a navíc na stejné lince s modely se spalovacími motory.