Hlavní obsah

Kupé Mercedes-AMG GT dostalo základní čtyřválec. Dvoulitru ale výkon nechybí

Vedle čtyřlitrového osmiválce uvádí divize Mercedes-AMG i o polovinu menší motor pro své sportovní dvoudveřové kupé GT.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Článek

Základní verze sportovního vozu GT vyměnila V8 za čtyřválec o výkonu 310 kW, 421 k. Pod dlouhou kapotou se skrývá dvoulitr spojený s elektrickým turbodmychadlem inspirovaným světem formule 1 a 48V mild-hybridním systémem s generátorem poháněným řemenem.

Motor je výhradně spojen s devítistupňovou vícespojkovou převodovkou. Mercedes-AMG GT 43 také ztrácí systém pohonu všech kol, je k dispozici výhradně s pohonem zadních kol.

Podle automobilky základní AMG GT zrychlí z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h.

Novinka má také přepracovanou karoserii, která jej odlišuje od výkonnějších verzí. Přepracovaný přední nárazník ztrácí rozšíření mřížky a vyznačuje se většími, propojenými nasávacími otvory.

Přední a zadní blatníky jsou užší, kombinované s menšími bočními žábrami. Zadní nárazník má čistší design bez vertikálních výdechů a čtyř kulatých koncovek výfuku místo lichoběžníkových.

Z hlediska nastavení podvozku má verze 43 ve srovnání s modely 53 a 63 užší rozchody kol. Standardně se dodává s kompozitními brzdami a ocelovými pružinami s pětiprvkovou přední a zadní nápravou, hliníkovými tlumiči a lehkými vinutými pružinami.

Sofistikovanější podvozek AMG Ride Control Chassis je k dispozici na přání, stejně jako řízení zadních kol. Paket AMG Dynamic Plus navíc přidává dynamické uložení motoru, elektronicky řízenou zadní uzávěrku diferenciálu, extra jízdní režim „Race“, aktivní aerodynamiku podvozku a žluté brzdové třmeny.

České zastoupení zatím nezveřejnilo cenu nové motorizace.

Test Mercedesu třídy E: Tradiční i digitální

Testy

Mercedes představil supersport AMG GT nové generace, poprvé má i zadní sedadla

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám