Článek
Oficiálně se historie divize M začala psát v roce 1978, za vůbec první „emkové“ auto se považuje sporťák BMW M1. Ten se vyráběl až do roku 1981 a na svou dobu měl nebývalý výkon 277 koní (204 kW). Dnes jde o mimořádně ceněný sběratelský kousek.
V roce 1986 přichází další legenda s označením M - M3 E30, v současné době vysoce ceněný youngtimer. Mimořádný podvozek s chutí k přetáčivým smykům a slušný výkon kompaktního čtyřválce s výkonem 200 koní mu zajistil nesmrtelnost. Celkem se prodalo 17 tisíc M3 E30.
:. Dnešní M3 má osmiválec, první, podstatně menší M3, poháněl čtyřválec.foto: BMW
V následujících letech přišly další zajímavé modely, počínaje M5 nebo později M6 a Z4 M. Ale to už jsme v současnosti. Jubilejním vozidlem s pořadovým číslem 300 000 se stalo bílé BMW M3 ve verzi kupé.