Článek
Společnost KTM, která v roce 1992 zaměstnávala 160 zaměstnanců a měla roční produkci 6000 strojů, se během uplynulých desetiletí vypracovala na předního evropského výrobce motocyklů s denní produkcí až tisíc strojů a několika tisíci zaměstnanců. V poslední době však čelí vážným problémům.
Společnost během uplynulých měsíců zredukovala představenstvo z šesti lidí pouze na dva a propustila několik stovek zaměstnanců. V minulých týdnech navíc dle Crash.net oznámila plány na propouštění dalších 300 zaměstnanců a přerušení výroby v lednu i únoru příštího roku.
Závažnost situace ukazují také finanční výsledky za první pololetí roku 2024, kdy byl vykázán zisk před úroky a zdaněním -195 milionů eur, zatímco za stejné období minulého roku šlo o částku 97 milionů eur. Společnost se potýká také s výrazným pádem hodnoty akcií.
Brabus představil svůj druhý motocykl, je postaven na KTM
V tiskové zprávě na svých stránkách proto společnost oznámila, že v pátek 29. listopadu podá návrh na zahájení soudního řízení o restrukturalizaci se samosprávou nad majetkem KTM AG a jejích dceřiných společností KTM Components GmbH and KTM F&E GmbH. Management totiž neočekává, že by dokázal včas sehnat stovky milionů eur potřebné pro další financování.
Tento krok by měl dát společnosti potřebný čas na jednání s věřiteli a nalezení řešení, které bude vyhovovat všem. Podle společnost Pierer Mobility, mateřské společnosti KTM, povede restrukturalizace k dalším ztrátám, spojeným s jednorázovými výdaji, odpisy, snížením počtu zaměstnanců a také se snížením provozní výkonnosti.
Společnost chce zredukovat nadbytečné zásoby v KTM i u prodejců, což může vést k vysoké provozní ztrátě v následujících dvou letech. Proces restrukturalizace se však zdá být klíčový pro další budoucnost společnosti. „Svými produkty inspirujeme miliony motocyklistů po celém světě. Nyní si dáváme zastávku pro budoucnost,“ uvedl generální ředitel KTM AG Stefan Pierer.