Článek
Společnost Stellantis, pod kterou spadá 14 značek původních koncernů PSA a FCA, zažívá nelehké období. Společnosti se dramaticky propadly prodeje i zisky a ozývají se i nespokojení akcionáři, neboť akcie ztratily od začátku roku už kolem 45 procent své hodnoty.
Stellantis se snaží na kritiku reagovat například personálními změnami, které se dotknou také šéfa skupiny. Carlos Tavares, který stál v čele skupiny od jejího založení v roce 2021, odejde na konci pětiletého kontraktu do důchodu.
V minulosti se objevily také spekulace ohledně budoucnosti některých ze čtrnácti značek, které do skupiny patří, ty však skupina Stellantis nepřipouštěla. Již během svého vzniku totiž prohlašovala, že dá značkám ve svém portfoliu deset let, aby prokázaly svou životaschopnost.
Jedna z nejdůležitějších postav automobilového průmyslu Carlos Tavares odejde do důchodu
Carlos Tavares, stávající šéf značky, ovšem nedávno prozradil, že financování jednotlivých značek bylo zajištěno pouze na pět let. Značky by tak měly mít strategické plány až do roku 2031, jejich financování by ale mělo být zajištěno pouze do roku 2026, jak uvádí Carscoops. Poté by mělo následovat přezkoumání jejich výkonnosti.
„Výkonnost každé značky přezkoumáme přibližně ve dvou třetinách plánu Dare Forward 2030, takže rozhodnutí můžete očekávat za dva až tři roky,“ uvedl Tavares pro Auto News během nedávného pařížského autosalonu.
Měl také dodat, že ačkoliv byly plány na některé premiéry pozměněny kvůli náročným podmínkám, žádné nebyly zrušeny. Alespoň prozatím.
Celá záležitost je o to pikantnější, že o budoucnosti značek ve skupině bude rozhodovat pravděpodobně již nástupce Tavarese, který ze své pozice odejde začátkem roku 2026.
Připomeňme, že do skupiny Stellantis nyní patří značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall. Jako možní odpadlíci se přitom nejčastěji zmiňují značky DS, Chrysler, Lancia či Maserati.