Hlavní obsah

Křižovatky řídí umělá inteligence, kolony v Bostonu jsou poloviční

Projekt Green Light od společnosti Google Research, který pracuje s umělou inteligencí, pomohl omezit dopravní zácpy na vytížených testovacích křižovatkách v Bostonu až o polovinu. Jeho testování probíhá i v Evropě.

Foto: Profimedia.cz

Semafory řízené umělou inteligencí pomáhají v Bostonu bojovat s problémovou dopravou.

Článek

Technologie umělé inteligence si v posledních letech získala obrovskou pozornost, ostatně tyto systémy se pomalu objevují v nových automobilech i mobilních telefonech. Využití ve velkém měřítku ale zas tak často vidět nebývá. To by se však také mělo změnit.

Město Boston se totiž rozhodlo využít technologii umělé inteligence v boji s dopravou, která patří k nejhustším a nejproblémovějším v celých USA. Řidiči zde v kolonách v průměru stráví až 90 hodin každý rok, jak uvádí NBC Boston. To představuje čtyři ztracené dny.

Radnice se proto rozhodla spojit síly s projektem Green Light z dílny společnosti Google Research, který využívá aplikaci Google Mapy a technologii umělé inteligence. Ve městě pak došlo k analýze dopravy a načasování semaforů na stovkách křižovatek.

Systém umělé inteligence byl následně aplikován na čtyři křižovatky, kde upravuje načasování semaforů. Díky drobným změnám v časech přepínání semaforů pak došlo na sledovaných křižovatkách ke zlepšení provozu a omezení dopravních zácp až o polovinu. Díky omezení stání a rozjezdů by navíc mělo dojít k omezení emisí až o 10 procent.

Projekt Green Light je zatím v testovací fázi, přesto už ukazuje pozitivní výsledky. Boston přitom není jediným městem, které se do jeho testování zapojilo. Google systém zkouší ve 14 světových metropolích, včetně Hamburku, Budapešti a Manchesteru.

10 nejucpanějších měst světa: Evropa vede, v Česku se máme celkem dobře

AutoMoto

Vadí vám dopravní zácpy v Praze? Proti téhle z Los Angeles je to čajíček

AutoMoto

Výběr článků

Načítám