Hlavní obsah

Kříženec formule a Porsche 911 je víkendovou hračkou pro nerozhodné

Kreace na těchto ilustracích se jmenuje Half11 a je to způli Porsche a způli prostorový rám, připomínající starou formuli. Firma, která za projektem stojí, chce trochu otřást automobilovým světem a vyvíjí skutečný, pojízdný kousek.

Foto: Oil Stain Lab

Zepředu Porsche 911, zezadu formule. Tohle auto skutečně vzniká.

Článek

Představte si, že by Porsche v 60. letech minulého století soustředilo všechno jen na model 911, včetně veškerých svých závodních snah. Jak by to mohlo vypadat? To se snaží připodobnit firma Oil Stain Lab - a ve světě pečlivě zrenovovaných historických Porsche jsou výsledky šokující.

Foto: Oil Stain Lab

Podle jednoho z autorů má Half11, jak se tato kreace jmenuje, trochu otřást automobilovým světem.

Nemá cenu chodit kolem horké kaše, to, na co se díváme, je způli staré Porsche 911 a způli prostorový rám s motorem a gumovými válci místo pneumatik na enormně širokém rozchodu.

Za projektem stojí 28letí bratři Nikita a Ilja Bridanové, kteří žijí v Kalifornii a baví je stará auta. Oba se živí designem automobilů a v životopise mají jména jako Toyota, General Motors nebo Honda.

Foto: Oil Stain Lab

Výfukové potrubí je uměleckým dílem.

„Half11 je naší vizí alternativní historie závoďáku Porsche 911. Je to důsledek osudového dne před několika lety, kdy se nám podařilo koupit šasi devětsetjedenáctky neuvěřitelně levně,” uvedl pro web Autoweek Nikita Bridan.

Foto: Oil Stain Lab

Rozchod zadních kol je enormní.

„Také to je náš pokus trochu otřást světem klasických aut, automobilových úprav a kulturou kolem,” dodal a nutno říct, že něco takového má skutečně potenciál vzbudit pozdvižení.

Tím spíš, že se Oil Stain Lab neomezí jen na ilustrace, nýbrž že tohle auto skutečně postaví. Vývoj a výroba mají trvat ještě zhruba šest až devět měsíců. „Ale taky to může být kratší, nebo delší doba, vůbec nemáme tušení,” říká Bridan.

Foto: Oil Stain Lab

K přídi Porsche 911 bude připojen trubkový rám s osmiválcovým motorem a gigantickým zadním křídlem.

Jestli s takovýmto autem bude možno jezdit i po silnicích, je zatím otázkou, ale moc bychom na to nesázeli. Stejně tak není jistá výroba, a to ani malosériová; může skončit u hrstky prototypů, které si rozeberou movití zájemci o to nejobskurnější ve světě aut. Protože Half11 do téhle množiny určitě patřit bude.

Výběr článků

Načítám