Hlavní obsah

Kříženec auta a motorky - Peugeot 20Cup

Spojením automobilu a motocyklu vznikne tříkolka. Jednu takovou studii připravila pro nadcházející autosalón ve Frankfurtu nad Mohanem automobilka Peugeot. Koncept 20Cup bude podle sdělení Peugeotu využit k vývoji nového závodního speciálu, ten dostane od konceptu do vínku základní rysy a další konstrukční prvky.

Článek

Peugeot 20Cup tvoří jednodílná struktura z karbonu. Dvoumístný kokpit vyvedený v černé kůži je rozdělen na dvě samostatné části a doslova sedí na úrovni podlahy vozu. Motor je uložen vpředu napříč, což dovoluje maximální zatížení přední nápravy. V zadu je jednoramenná náprava zatížena jen minimálně. Slouží totiž jen k vedení vozu, který váží cca 500 kilogramů.

Pohonná jednotka dvoumístného speciálu vznikla díky spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Tedy hráčů, kteří mají bohaté zkušenosti v automobilových i motocyklových soutěžích. Pod kapotou je benzinový čtyřválec s přímým vstřikováním, přeplňovaný turbokompresorem, s šestnáctiventilovou mechanikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Dosahuje maximálního výkonu 125 kW a největšího točivého momentu 240 Nm. Mechanická sekvenční šestistupňová převodovka se ovládá tlačítky umístěnými ve středu volantu.

Základní rozměry
délka3,63 m
šířka1,77 m
výška1,16 m
rozvor2,31 m

Stroj sedí na osmnáctipalcových hliníkových kolech. Zadní je typu "cage" s dvěma demontovatelnými kryty. Přední pneumatiky mají rozměry 210/65 R18 a zadní 377/71 R18. Přední náprava je s dvojitým lichoběžníkovým uložením kol s oddělenými čepy a nastavitelným příčným zkrutným stabilizátorem. Vzadu je jediné kolo upevněno jedním ramenem s celkem pružina-tlumič vybaveným vahadlem, které zajišťuje velký rozsah odpružení.

Související témata:

Výběr článků

Načítám