Článek
Koupit Volvo Volvem je podle tisku asi ten nejrozumnější krok, který by mohl přijít. Značka by zůstala domácí a pravděpodobně by pokračovala dál ve starých kolejích. Ovšem možná tato situace není až tak průhledná. Ve Volvu AG totiž má dvacetiprocentní podíl francouzský Renault. Ten ještě zájem o koupi některé z luxusních značek neprojevil, ale na druhou stranu šéf koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn hledá dlouhodobě silného strategického partnera. Když nevyšly námluvy s GM [celá zpráva], hovoří se právě o Fordu. [celá zpráva] Koupí Volva by americkému koncernu ulevil, sám by získal prestižní značku a ještě by ukázal dobrou vůli vzhledem k managementu Fordu.
Zájem mají i jiní
Ovšem zájemců na odkoupení některých značek z Premier Automotive Group je víc. Hovořilo se například o Fiatu. Ten ovšem vybředl z krize teprve minulý rok a jeho finanční bonita není tak velká, aby si mohl dovolit kupovat další značky.
Hovořilo se také o prodeji Jaguaru a Land Roveru investiční skupině Alechemy Partners. Ta se chystá předložit americké automobilové skupině Ford nabídku na odkoupení jejích luxusních britských značek Jaguar a Land Rover. Nabídka by měla znít až na tři miliardy liber (126 miliard korun). [celá zpráva]
Jak však tyto námluvy skončí, to nikdo neví. Ford nekomentuje žádné zprávy a ve hře o PAG jsou prý i další investoři, tentokrát z dálného východu. Podle neoficiálních informací by se snad mohlo jednat i o čínský gigant značky Shanghai Automotive Group (SAIC). Ale kdo ví, kde je vlastně pravda.