Článek
Krize kolem koronaviru zatopila automobilkám, co se odstávek výroby či uzavření autosalonů týče. Zřejmě však bude mít i dlouhodobější dopad, nehledě na finanční obtíže. Zákazníci se podle informací agentury Bloomberg budou po koronavirové krizi více zajímat o čistotu vzduchu uvnitř aut.
V současné době se na toto téma někteří výrobci soustředí s vestavěnými ionizátory či větším množstvím aktivních filtrů. Ovšem technologie má pokročit ještě dále.
Kolínská automobilka TPCA prodloužila odstávku výroby až do 18. května
„Pandemie změní naše vnímání bezpečnosti a luxusu,” řekl pro Bloomberg šéfdesignér Daimleru Gorden Wagener. Felix Kilbertus z Rolls-Royce dodává, že „budoucnost bude více než kdy jindy o svobodě bezpečně jezdit na různá místa a tato auta budou více než kdy jindy o jejich interiéru”.
Například Jaguar Land Rover experimentuje s ultrafialovým světlem, které by uvnitř ventilace ničilo příchozí bakterie. Rozjetý vývoj této technologie by mohl s novými skutečnostmi pokročit napříč segmentem.
Mercedes-Benz dokonce podle slov Wagenera experimentuje se zlepšováním vzduchu mimo kabinu. „Pracujeme na myšlence, že vůz by mohl odstraňovat špatné věci ze vzduchu mimo auto,“ naznačil v rozhovoru.