Článek
Hyundai i30 v karosářském provedení fastback se bude vyrábět ve dvou variantách, a to výhradně s benzínovým agregátem. Buď s tříválcovým motorem 1,0 T-GDI (88 kW/120 k), nebo s přeplňovaným čtyřválcem 1,4 T-GDI (103 kW/140 k).
Karoserie proti hatchbacku na délku narostla o nemalých 115 milimetrů, takže celkem má 4340 mm. Pro srovnání – Škoda Octavia má na délku 4670 mm. Korejský soupeř je tak menší než octavia a zároveň větší než rapid. Není divu, že Hyundai svůj nový model porovnává s octavií (protože pak vyjde levněji), Škoda jej v interních dokumentech srovnává s rapidem.
V akci do konce listopadu se nový Hyundai i30 Fastback nabízí za 380 tisíc korun, klasický ceník pak odhaluje, že se slabším motorem bude tento model k mání za 440 tisíc, se čtrnáctistovkou – dodávanou výhradně ve vyšším výbavovém stupni Style – pak za 530 000 korun. Škoda Rapid stojí v Česku od 308 tisíc, nejlevnější octavia vyjde na 418 tisíc korun.