Hlavní obsah

Korejci se pouští mezi malé ostré hatchbacky, Hyundai představuje i20 N

Novinky, Milan Lažanský

Oddělení Hyundai N se poprvé pouští do segmentu B. Ještě stále čerstvá novinka, hatchback i20, dostal podobnou kúru jako větší i30. Nabídne 204 koní, manuální převodovku a samosvorný diferenciál.

Hyundai představuje i20 NVideo: Hyundai

Článek

Po bok modelů i30 N a i30 N Fastback se v Evropě zařadí i menší i20 N. Po několika upoutávkách se naštvaný „prcek” ukazuje na oficiálních snímcích.

Vizuálně se „enko” od výchozího hatchbacku i20 liší odlišnými nárazníky, zadním spoilerem, zatmavenými zadními svítilnami, 18palcovými koly nebo bledě modrým lakem Performance, který je pro ostré vozy od Hyundai tak typický. Stejně jako červené lemování karoserie.

První jízda v novém Hyundai i20: Povedený prcek se zajímavou technikou

Testy

Uvnitř jsou nová sportovní sedadla a volant. Digitální přístrojový štít má odlišnou grafiku. Přibyly i bledě modré přepínače jízdních režimů.

Pod kapotou najdete přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovku. Výkon 150 kW, 204 koní, nabídne v rozmezí od 5500 do 6000 otáček za minutu. Točivý moment dosahuje 275 Nm mezi 1750 a 4500 otáčkami.

Hyundai i30 N má po faceliftu ostřejší výraz a dvouspojkovou převodovku

AutoMoto

Spárována je jednotka s manuální šestistupňovou převodovkou. Trakci na výjezdu ze zatáčky zlepšuje volitelný elektronický samosvorný diferenciál. Novinka zrychlí z nuly na stovku za 6,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 230 km/h.

Ke všemu samozřejmě patří i odlišně naladěný podvozek a řízení. Hyundai se pustil i do dodatečných výztuh karoserie. Přední brzdové kotouče mají 320 milimetrů. Prodej odstartuje zkraje příštího roku, cenu zatím Hyundai nezveřejnil.

Související témata:

Výběr článků

Načítám