Článek
Když v roce 2018 přišel do světa Formule 1 systém Halo, tedy bezpečnostní prvek ve formě jakési trojnožky před jezdcovou hlavou, vyvolalo to velké diskuze.
Fanoušci královny motorsportu si už možná zvykli, nyní se ale v Maranellu něco podobného chystá i do automobilového průmyslu. Alespoň dle patentového nákresu z 12. prosince, který koluje internetem od zveřejnění webem Auto Guide.
Nákresy naznačují sloupek, který rozděluje čelní okno na dvě části. Onen sloupek pak zřejmě inženýři rádi využijí ke zlepšení aerodynamiky a přívodu čerstvého vzduchu k motoru umístěnému uprostřed.
Ferrari svůj elektromobil ještě pár let neuvede, Italové mají pádné argumenty
Výrobce by k podobnému kroku mohly vést vzrůstající bezpečnostní nároky na nová auta. Kvůli přísnějším nárazovým zkouškám jsou ostatně A-sloupky čím dál tlustší. Takovéto řešení by se tak na výhledu šoféra nemuselo tolik podepsat, jelikož místo dvou tlustých byste v autě mohli mít tři užší sloupky. Zatím však není jasné, kdy a jestli vůbec se něčeho podobného dočkáme na silnicích.