Článek
Když automobilka Mercedes-Benz představila v roce 2022 novou generaci modelu AMG C63, způsobila pořádný rozruch zvolenou pohonnou jednotkou. Zatímco dvě předchozí generace měly motor V8, novinka byla osazena pouze dvoulitrovým čtyřválcem v kombinaci s plug-in hybridním systémem.
Elektrifikované pohonné ústrojí sice přineslo historicky nejlepší výkon 680 koní, zatímco dvojice předchozích generací se držela těsně pod hranicí 500 koní, čtyřválec pod kapotou byl však pro veřejnost kontroverzním tématem. A to se promítlo i do prodejů, které měly zůstat daleko za očekáváním německé značky. Ostatně cena začíná na českém trhu lehce pod hranicí 2,9 milionu.
V roce 2026 se však chystá modernizace modelu, která by kromě jiného měla přinést i nový třílitrový řadový šestiválcový motor, jak pro britský magazín Autocar potvrdila i samotná společnost Mercedes-AMG. I šestiválec přitom zůstane spojený s plug-in hybridním pohonným ústrojím.
Pohonné ústrojí by mělo být evolucí pohonu používaného například v modelech AMG E 53, GLE 53 nebo CLE 53, mělo by však být naladěné na vyšší výkon a točivý moment. V budoucnu by se pak zesílená šestiválcová motorizace měla objevit i v dalších modelech.
Společnost Mercedes-AMG přitom nedávno oznámila, že se vrací i k osmiválcovým motorům. Zástavba vidlicového osmiválce pod kapotu třídy C by však byla komplikovaná, neboť na něj není v motorovém prostoru dostatek místa a dodatečné úpravy by musely být velmi rozsáhlé.
Kromě jiného by pak měla modernizace přinést i novou palubní desku s rozhraním Mercedes Superscreen a novým operačním systémem.