Článek
Elektromobily jsou drahé, i když dnes už nejlevnější minivozy pořídíte kolem půl milionu korun. Jestli má nějaká značka v Evropě stlačit ceny skutečně na minimum, měla by to být Dacia.
Bez dotací levné nebudou. PSA vypustila na český trh tři nové elektromobily
Rumunská značka v náruči Renaultu do elektrického kolotoče vstupuje až ve chvíli, kdy skutečně může nabídnout cenově zajímavou alternativu. Dlouho se spekulovalo o tom, jakou techniku pro tyto účely použije. Základy elektrického Renaultu Twingo se zdají být stále dost drahé, zrak byl proto upřen na čínský trh.
Tam se prodává Renault K-ZE, viděli jsme jej i na uplynulém indickém autosalonu. Malý elektromobil je postaven na konvenčním Renaultu Kwid. A i když Dacia v souvislosti s novým modelem Spring hovoří o konceptu, jde v podstatě o předsériový prototyp.
S délkou 3,73 metru bychom vůz mohli zařadit mezi nejmenší crossovery typu Suzuki Jimny. V Evropě bude konkurovat i elektrickým minivozům, jako je Škoda Citigoe iV.
První svezení s elektrickými škodovkami: Jedna do města, druhá i na cestování
Technické podrobnosti si Dacia nechává pro sebe, očekává se však dojezd na jedno nabití kolem 200 kilometrů. K-ZE má elektromotor o výkonu 45 koní, je ale otázkou, jestli Dacia použije stejný.
Sériový vůz se na trhu má objevit v roce 2021. Cenově by se mohl pohybovat kolem 400 tisíc korun, ale třeba nás Dacia překvapí ještě víc.