Článek
Na chystanou M8 byla upoutávek spousta, dokonce jsme tu měli i oficiální fotografie maskovaného auta, což je docela neobvyklé. Nyní před námi stojí v celé své kráse, a rovnou v několika variantách.
Pod kapotou je všudypřítomná 4,4l V8 se dvěma turbodmychadly, v tomto případě naladěná na 600 koní u „standardní” M8 a na 625 koní u verze Competition. Točivý moment je u obou verzí 750 N.m, dostupný od 1800 otáček, a kombinovaná spotřeba je v závislosti na typu karoserie 10,5 - 10,8 l/100km.
Síla motoru putuje přes osmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Než znechuceně přestanete číst, vězte, že systém xDrive pochází ze současné M5, takže je možné ho přepnout i do režimu pohonu zadní nápravy, kdy je vypnutá stabilizace.
Obě varianty M8 dostaly také větší brzdy, větší a lehčí kola a lepší pneumatiky. Lepší odezvu a chuť do sportovní jízdy má mít i převodovka a podvozek a mezi zadními koly je vylepšený aktivní samosvorný diferenciál.
Samozřejmě je efektem drtivé zrychlení - M8 kupé zvládne stovku za 3,1 sekundy, verze Competition za rovné tři sekundy. Kabriolety jsou v obou verzích vždy o desetinku pomalejší. Pro srovnání - zmíněné M5 jsme ve zrychlení na stovku naměřili 3,4 sekundy.
Kromě standardních jízdních režimů si může řidič všechno nastavit podle sebe a uložit pod jedno ze dvou tlačítek „M” na volantu. Štelovat takto lze motor, tlumiče, řízení, pohon všech kol a brzdový systém.
M8 Competition je kromě vyššího výkonu odlišná taky jízdním režimem Track pro jízdu po - nečekaně - závodním okruhu. Ten nastaví všechno možné do nejostřejších módů a zároveň, aby řidič nebyl rozptylován, vypne rádio a znemožní ovládání infotainmentu.
Kolik peněz si na M8 musí zájemci připravit? Zatím jsou známé jen ceny v USA, kde standardní M8 stojí od 133 tisíc dolarů (3,05 milionu korun) a M8 Competition od 146 tisíc dolarů (3,34 milionu korun). Kabriolet je u obou verzí o 9 500 dolarů (218 tisíc korun) dražší.