Článek
Úzká a přitom poměrně vysoká karoserie, velká skla, podivně vyhlížející přední maska. To byly hlavní rysy jednoho z prvních elektromobilů na světovém trhu, malého Mitsubishi i-MiEV. Představilo se už v roce 2009 a na jeho základech se dlouho vyráběl i Peugeot iOn a Citroën C-Zero a řada dalších malých japonských užitkových automobilů na elektřinu.
Mitsubishi zmrazilo uvádění nových modelů na evropský trh
Původně chtělo Mitsubishi i-MiEV prodávat jen vybraným japonským firmám, ale auto mělo úspěch, a proto se začalo prodávat globálně. Brzy dorazilo do Evropy, celé Asie, a dokonce i za moře do Spojených států. Jednalo se o jeden z prvních elektromobilů, kasovní trhák to ale nebyl. Podle serveru Nikkei Mitsubishi se prodalo jen 32 tisíc kusů tohoto prazvláštního auta.
Nutno říci, že byl tento krok očekávaný. V roce 2009 bylo i-MiEV poměrně průlomovým vozidlem a jako jeden z prvních elektromobilů jelo i rychlostí 130 km/h, ale v posledních letech už vývoji nestačilo.
Pod kapotou zůstal stále stejný slabý elektromotor o výkonu 47 kW a dojezd byl maximálně 180 kilometrů. To zdaleka nejsou čísla, kterých dosahují dnešní moderní elektrická auta. Vůz se tak postupně stáhl z Evropy a zůstal jen na domácím trhu.
Test Peugeotu iOn: dotek budoucnosti
Mitsubishi ale prodej elektrických modelů neukončilo. S Nissanem už plánují další projekt a linka na i-MiEV poslouží jako místo, kde se bude chystaný kooperační elektromobil vyrábět.