Článek
Automobilka Bugatti má sice bohatou minulost, během posledních dvou desetiletí se však znovu proslavila především úchvatnými supersportovními vozy, pod jejichž kapotou byl umístěn čtyřikrát přeplňovaný 8,0litrový motor W16. Jeho dny už se ale pomalu blíží k definitivnímu konci.
Posledním modelem, který tento motor dostane, je otevřené Bugatti Mistral, vycházející z kupé Chiron. Vůz byl sice představen již v roce 2022 a v roce 2024 se s nejvyšší dosaženou rychlostí 453,91 km/h stal nejrychlejším otevřeným silničním vozem v historii, teprve nyní však společnost zahajuje dodávky zákazníkům.
Automobilka ukázala rovnou dva otevřené vozy, oba určené pro zákazníky v USA, které mají velmi odlišné lakování. Zatímco jeden zdobí sytě černá barva s modrými doplňky a modrým interiérem, druhý je lakován zářivě bílou s černými a červenými dekory zvenčí i uvnitř.
Prototyp Bugatti Tourbillon vyrazil na trať, poslechněte si jeho nový motor

Výroba vozů probíhá ve francouzské továrně v Molsheimu, kde vznikne celkem 99 vozů Bugatti Mistral. Po okruhovém speciálu Bolide je přitom Mistral vůbec posledním vozem odvozeným od původního Bugatti Chiron, který automobilka vyrábí.
Po dokončení jeho produkce se automobilka začne věnovat jeho již představenému nástupci, modelu Tourbillon, který vyměnil čtyřikrát přeplňovaný 8,0litrový motor W16 za 8,3litrový atmosférický motor V16 doplněný o plug-in hybridní systém se třemi elektromotory.
Nový model se již testuje a automobilka se pochlubila i jeho fantastickým zvukem, který naznačoval i chuť motoru jít rychle do vysokých otáček. Model Tourbillion by přitom mohl automobilce pomoci s jejím návratem k překonávání rekordů, respektive s překonáním magické hranice 500 km/h.
Bugatti míří za novým rychlostním rekordem, chce překonat 500 km/h
