Článek
Jak jsme již s předstihem informovali, AMG C63 AMG opravdu dostalo vidlicový osmiválec 6,2 l, který můžeme nalézt třeba i v řadě E. [celá zpráva] Sice je jeho výkon poněkud umírněný (z 507 na 450 koní), ale i tak to je nejsilnější vůz ve třídě. BMW M3 a Audi RS4 zatím jen závistivě koukají. Pro zajímavost uvedeme výkon závodního vozu DTM, který vychází z třídy C - 470 koní.
Takže tedy přesné údaje - výkon 450 koní (331 kW), točivý moment 600 N.m při 6000 ot./min. V rozmezí 2000-6250 ot./min je však k dispozici mamutí síla 500 N.m, která dokáže automobil krutě katapultovat vpřed. Z 0 na 100 km/h tedy vůz zvládne za 4,5 s. Nyní tedy opět srovnejme s Audi RS4 a BMW M3. Čtyřkruhový model má 430 N.m, bavorská střela pak 400 N.m. Oba vozy mají zrychlení o 0,3 s horší.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
A ptáte se na maximální rychlost? Kdo by nevěděl, že tyto tři značky vyznávají nervy drásající strategii elektronických omezovačů maximálky, které nenechají pustit auta za 250 km/h.
Ale zpátky k AMG. Vůz bude o 3,5 cm nižší, dostane speciální sportovní podvozek s výztuhami, nové brzdy s průměrem 360 mm (to je tedy pěkných 14") a samozřejmě i nová osmnáctipalcová kola. Kdo bude toužit po ještě větších, může si pořídit i připravené devatenáctky. A design karoserie si můžete posoudit sami podle fotografií.