Článek
Průměrné emise oxidu uhličitého u nových osobních automobilů z koncernu Volkswagen v Evropské unii v loňském roce činily 118,5 gramu na kilometr, a nacházely se tak zhruba dvě procenta pod stanoveným cílem. Na základě předběžných údajů to oznámila sama firma, jejíž součástí je mimo jiné i mladoboleslavská Škoda Auto.
Volkswagen v pondělí 24. ledna ve své zprávě rovněž upozornil, že loni zvýšil odbyt elektromobilů v EU, Norsku a na Islandu o 64 % na 472 300. Firma dodala, že podíl plně elektrických aut a hybridních vozů umožňujících dobíjení z elektrické sítě na jejím celkovém odbytu vzrostl na 17,2 % z předloňských 10,1 %.
Test Volkswagenu ID.4 Pro: Skvělý rodinný elektromobil zklame jen detaily
„Naše elektrická ofenziva loni výrazně nabrala na rychlosti díky mnoha atraktivním novým modelům. Téměř každý pátý vůz dodaný v Evropě byl elektrický. Více než polovina těchto vozů pak byla plně elektrická,“ uvedl šéf odbytu Christian Dahlheim. „To nám pomohlo k dalšímu snížení emisí oxidu uhličitého a ke splnění cíle EU,“ dodal.
Limit emisí CO2 pro koncern Volkswagen v roce 2021 EU stanovila na 120,8 g/km. To je o hodně více než hojně diskutovaných 95 gramů na kilometr, ovšem těchto 95 g je plošný průměr. Pro každou automobilku se limit stanovuje individuálně složitým výpočtem mj. na základě průměrné hmotnosti aut, která za ten rok reálně prodala.
Cedule u parkoviště v Jeseníkách chtěla řidičům zakázat něco, co zákon nezná
Proto pro celý koncern VW platí limit 120,8 g CO2/km, ovšem třeba pro samostatnou značku Volkswagen je to 119 g/km. Limit pro celý koncern VW se také počítá bez značek Bentley a Lamborghini – ty vyrábějí příliš málo aut na to, aby se na ně vztahoval stejný limit jako na automobilky, které chrlí miliony aut ročně.
Do výpočtu finálních průměrných emisí, které jsou tedy u koncernu VW 118,5 g CO2/km, se započítávají i elektromobily, ovšem ne jako prostá nula gramů. Každé auto s emisemi CO2 nižšími než 50 g/km se v roce 2021 započítávalo jako 1,67 auta, takže všechny elektromobily i plug-in hybridy k dosažení cíle zásadně pomohly i touto matematickou cestou. V letošním roce se budou započítávat 1,33 auta a až od roku 2023 prostě jako jedno auto, stejně jako konvenční vozy.
Dahlheim upozornil, že do roku 2030 hodlá Volkswagen zvýšit podíl plně elektrických vozů na svém odbytu v Evropě na 60 procent. Letos hodlá koncern uvést na trh další nové elektromobily včetně vozu Škoda Enyaq iV Coupé.