Článek
Bloomberg popisuje typické chování spousty výrobců čehokoliv. Když je zapotřebí vyrábět kvůli snižování fixních nákladů na výrobek, vyrábějí i víc, než je nutné. Všechno se pak jistou oklikou dá vykázat jako prodané, čímž lze zvýšit hodnotu firmy, která má už tak výborné výsledky.
A to je údajně problém u koncernu Fiat Chrysler (FCA), který si tak zlepšoval svoje účetnictví, když potřeboval najít strategického partnera. Když to nevyšlo u Renaultu, nakonec ho našel v koncernu PSA.
Nenechám zemřít ani jednu značku, říká o fúzi s Fiat Chryslerem šéf PSA
Jenže celá tahle akce není o pár autech na parkovištích dealerů. Ti jsou totiž podle agentury doslova zavaleni automobily, takto „nedistribuováno“ jich bylo přes 40 tisíc.
Sami dealeři se tak začínají bouřit, protože mají plná parkoviště neprodaných aut a problém se přesouvá na ně. Koncern FCA to odmítá a říká, že jde o dlouhodobý strategický plán, který má zlepšit rozdělení vozidel podle předpokládané poptávky.
Situace je zajímavá také v tom, že FCA právě v době hledání partnera skokově zvýšil prodeje, a to výrazně i proti očekávání.
S falešnými informacemi má FCA bohužel smutnou zkušenost – nedávno se rozhodl zaplatit pokutu 40 milionů dolarů (cca 930 milionů korun), kterou mu nařídil soud. Ukázalo se totiž, že značka po pět let platila obchodníkům, aby hlásili falešné údaje o prodejích.