Článek
Volvo má v současnosti na trhu pouze dva elektromobily, a to konkrétně modely XC40 Recharge a C40 Recharge, které oba stojí na platformě CMA.
Příchod nové éry má ovšem podle všeho znamenat i velké elektrické SUV, které má na trhu zastoupit model XC90 už na konci příštího roku. V rámci přechodu na elektřinu do roku 2030 představilo Volvo i nový koncept Recharge.
Šéf společnosti Volvo Hakan Samuelsson již uvedl očekávané, a to fakt, že velký elektromobil už neponese název XC90. Model by pak měl být jakýmsi sourozencem vozů Polestar a dostane zcela nový název. Ten by měla firma představit ještě před oficiálním odhalením modelu.
Volvo přejde do roku 2030 jen na elektromobily
Zpět ale k představenému konceptu Recharge. Jeho úkol je zřejmý. Volvo jím chce všem ukázat, jak změnilo svůj přístup k designu a technologiím s příchodem elektrifikace. Je postaven na filozofii „méně, ale lépe“, kterou Volvo označuje za své dědictví po tradiční severské architektuře.
Vůz má rovnou podlahu, krátké převisy a delší rozvor než klasický model se spalovacím motorem. Koncept je vybaven dozadu se otvírajícími dveřmi.
„Je to manifest pro elektrickou budoucnost automobilů Volvo Cars i nový typ vozidla. Zobrazuje nové a moderní proporce, které jdou ruku v ruce se zvýšenou všestranností. Vůz zároveň ukazuje, jaké technologie můžeme i z hlediska designu používat,“ uvedl šéf designu Volvo Robin Page pro oficiální web automobilky. Podle všeho tak model demonstruje nový designový jazyk značky.
Příští volva využijí LiDAR ve standardní výbavě
Abychom byli konkrétní, z Volva dle konceptu zmizí přední mřížka chladiče, kterou nahradí výraznější, u konceptu Recharge svítící logo. Samozřejmostí jsou pak úzké LED světlomety. Auto je protáhlé dozadu a má poměrně netradičně utnutou záď s vertikálními světlomety.
V interiéru jsou dnes moderní křesla na rovné podlaze, zadní sedadla by se měla dát zcela položit pro větší pohodlí nebo zvednout, aby z nich lépe viděly třeba děti. Palubní deska je vybavena 15palcovou dotykovou obrazovkou a celá kabina je vytvořena z udržitelných a přírodních materiálů.
Očekává se i využití systému LiDAR, tedy laserového radaru. Ten by měl pomocí umělé inteligence a superpočítače zamezovat vážným nehodám.