Článek
Volvo má v současnosti na trhu pouze dva elektromobily, a to konkrétně modely XC40 Recharge a C40 Recharge, které oba stojí na platformě CMA.
Příchod nové éry má ovšem podle všeho znamenat i velké elektrické SUV, které má na trhu zastoupit model XC90 už na konci příštího roku. V rámci přechodu na elektřinu do roku 2030 představilo Volvo i nový koncept Recharge.
Šéf společnosti Volvo Hakan Samuelsson již uvedl očekávané, a to fakt, že velký elektromobil už neponese název XC90. Model by pak měl být jakýmsi sourozencem vozů Polestar a dostane zcela nový název. Ten by měla firma představit ještě před oficiálním odhalením modelu.
Zpět ale k představenému konceptu Recharge. Jeho úkol je zřejmý. Volvo jím chce všem ukázat, jak změnilo svůj přístup k designu a technologiím s příchodem elektrifikace. Je postaven na filozofii „méně, ale lépe“, kterou Volvo označuje za své dědictví po tradiční severské architektuře.
Vůz má rovnou podlahu, krátké převisy a delší rozvor než klasický model se spalovacím motorem. Koncept je vybaven dozadu se otvírajícími dveřmi.

Volvo Recharge
„Je to manifest pro elektrickou budoucnost automobilů Volvo Cars i nový typ vozidla. Zobrazuje nové a moderní proporce, které jdou ruku v ruce se zvýšenou všestranností. Vůz zároveň ukazuje, jaké technologie můžeme i z hlediska designu používat,“ uvedl šéf designu Volvo Robin Page pro oficiální web automobilky. Podle všeho tak model demonstruje nový designový jazyk značky.
Abychom byli konkrétní, z Volva dle konceptu zmizí přední mřížka chladiče, kterou nahradí výraznější, u konceptu Recharge svítící logo. Samozřejmostí jsou pak úzké LED světlomety. Auto je protáhlé dozadu a má poměrně netradičně utnutou záď s vertikálními světlomety.

Volvo Recharge
V interiéru jsou dnes moderní křesla na rovné podlaze, zadní sedadla by se měla dát zcela položit pro větší pohodlí nebo zvednout, aby z nich lépe viděly třeba děti. Palubní deska je vybavena 15palcovou dotykovou obrazovkou a celá kabina je vytvořena z udržitelných a přírodních materiálů.
Očekává se i využití systému LiDAR, tedy laserového radaru. Ten by měl pomocí umělé inteligence a superpočítače zamezovat vážným nehodám.