Článek
Budoucnost menšího sportovního porsche je elektrická. V roce 2025 současnou řadu 718 nahradí elektromobil. Již v březnu to potvrdil generální ředitel Porsche Oliver Blume poté, co se loni v září ukázal elektrický koncept Mission R, který elektrický cayman předpověděl.
Koncept, který byl mimořádně funkční, jak jsme se nedávno sami přesvědčili, nyní přechází v prototyp finálního vozu v závodní specifikaci. Jmenuje se 718 Cayman GT4 ePerformance a i přes maskování poodhaluje konečný design nejen závodního elektrického caymanu, ale zřejmě také toho silničního.
Mission R na vlastní kůži aneb Porsche ukazuje, že budoucnost závodění není nudná ani tichá

Zatímco proporce jsou blízké konceptu, přední světla jsou větší, nárazník konvenčněji tvarován a záď má sice rovněž spojené svítilny, avšak průduchy jako kdyby připomínaly svítilny současného caymanu.

Koncept Porsche Mission R

Prototyp Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance

Současné Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
Stejně jako Mission R je testovací vůz založen na současném 718 Cayman GT4 Clubsport určeném pro závodní okruhy.
Elektromotor a baterie vycházejí z loňského konceptu, což znamená, že vůz má v kvalifikačním režimu maximální výkon 735 kilowattů. Během půlhodinového závodu dva elektromotory poskytují konstantní systémový výkon 450 kW.

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance s konceptem Mission R (uprostřed)
Podle automobilky jsou časy na kolo a maximální rychlost elektrického stroje téměř stejné jako u modelu 911 GT3 Cup. Prototyp využívá 900voltovou technologii a dokáže nabít baterii z 5 na 80 procent za pouhých 15 minut. Přestože vychází ze stávajícího vozu, muselo být vyvinuto asi 6000 nových dílů.
Finální verze má po sérii testů dorazit zhruba za tři roky, mezitím se 718 Cayman GT4 ePerformance veřejnosti poprvé představí v červnu. Porsche přiveze závodní elektromobil na festival rychlosti v anglickém Goodwoodu.