Článek
Vrcholem nového jazyka nazvaného Bold and Pure je příď Opel Compass, vytvořená tenkými horizontálními a dvěma vertikálními LED pásy. Stejné zpracování je aplikováno na zadní část, ačkoli znak je nahrazen nápisem Opel.
Vizor, tedy příď dnešních modelů připomínající hledí motocyklové helmy, přitom Opel zcela neopouští. Tenčí a nyní osvětlený průhledný černý panel se ostatně náramně hodí pro senzory, lidar, radar a kamery pro systémy autonomní jízdy.
Designéři Opelu kladli velký důraz na aerodynamiku, vůz má aerodynamické klapky na obou koncích, plochá kola a výrazný difuzor kromě obvyklé svažující se linie střechy, kamer nahrazujících zrcátka a absenci klik dveří.
Opel není jedinou automobilkou, která do budoucna plánuje méně chromových detailů. Chrom v exteriéru na konceptu zcela chybí, nahrazuje jej kontrastní grafika a podsvícené prvky. Střecha je pokryta solárními panely, zatímco boční okna jsou v barvě karoserie.
I když Opel nesdílí přesné rozměry, Experimental má být kompaktním vozidlem segmentu C, tedy jakýmsi dnešním grandlandem. Výhodné uspořádání elektrického pohonného ústrojí má přesto umožnit vnitřní prostor, který je ekvivalentní modelu střední třídy, tedy segmentu D.
Futuristický interiér odstraňuje obrazovky a nahrazuje je hologramy a průhledovým displejem, který pokrývá celou šířku čelního skla. Řidič má přístup k infotainmentu prostřednictvím konfigurovatelných ovládacích prvků na středové konzole a hlasových příkazů podporovaných umělou inteligencí.
Automobilka nezveřejnila technické specifikace konceptu, ale uvedla, že je založen na „nejmodernější platformě Stellantisu“ a je vybaven „elektrickým pohonem všech kol“. Jde tak pravděpodobně o první opel, který jezdí na nové architektuře STLA, která bude v příštích několika letech použita v řadě sériových modelů mnoha automobilek, počínaje novým Peugeotem 3008.