Článek
Jen pár dnů po odhalení elektrické vlajkové lodě Kia EV9 přichází korejská automobilka s dalším členem rodiny elektromobilů, tentokrát s označením EV5. Pokračuje v designovém jazyku nazvaném „Opposites United“, tedy „Spojené protiklady“.
Prozatím je vůz označen jako koncept, ale už letos se má začít prodávat v Číně. Zda dorazí i do Evropy, zatím není jasné; automobilka chce oznámit plány pro ostatní trhy v budoucnu.
Je případně na co se těšit? EV5 vypadá jako ryze praktický vůz, upřednostňující vnitřní prostor. Právě tam také nabízí nejvíc es a k největším patří otáčecí přední i zadní sedačky. Jak naznačuje jeden z obrázků, spolu se skládacím stolečkem mohou sedačky vytvořit prostor třeba k obdivování panoramat.
Pozoruhodný je také zavazadelník, který na jiném obrázku ukazuje další dvě místa k sezení, otočená proti směru jízdy. I zde je k dispozici výsuvný stoleček. Zda ovšem tato místa mají také sloužit „jen“ k odpočinku, nebo zda by mohla být využita i jako páté a šesté místo k sezení při jízdě, není zatím jasné.
Zatímco zevnějšek by nemusel být daleko produkčnímu stavu, interiér se i ve světle zmíněného bude do sériové výroby muset patrně docela výrazně proměnit. Jak moc, můžeme odtušit z toho, nakolik se EV9 posunulo od konceptu do produkční varianty. Otáčecí sedačky v druhé řadě mu zůstaly, je tu však klasický B-sloupek.
Co do techniky automobilka zatím neoznámila vůbec nic, lze ale předpokládat, že by vůz využil platformu E-GMP, na níž už stojí model EV6. To by znamenalo pohon zadních nebo všech kol a baterii o kapacitě 58 nebo 77,4 kWh.