Článek
Není pochyb o tom, že se koncept Discovery v příštích měsících přemění v sériové provedení. Konceptu sice chybí kliky dveří a úzká zrcátka s vestavěnými kamerami jsou příliš malá, jako celek ale auto s třemi řadami sedadel (2 + 3 +2) vypadá „sériově“. Na míru vyrobená kola mají průměr 23 palců.
Na volantu jsou dva malé OLED dotykové displeje – ovládáte jimi informační a zábavní systém. Zcela chybí páčky pro ovládání směrových světel – „blinkr“ se ovládá gesty. Stejným způsobem se ovládá také osvětlení interiéru nebo audiosoustava, tradiční volant k řízení ale zůstal zachován.
Zajímavostí jsou laserová světla, která zatím představilo BMW v sériovém modelu i8. Land Rover je druhým výrobcem, který chce využívat laserem aktivovanou projekci fosforu. Laserová světla v budoucnosti dost možná způsobí stejnou revoluci ve svícení jako dříve xenonové světlomety.
Ovládání na dálku, ale jen v malých rychlostech
Revolučně působí také funkce Remote Control Drive, která dovoluje řidiči ovládat vůz při velmi nízkých rychlostech (přesné číslo chybí, náš odhad je do 5 km/h) vně vozu pomocí odnímatelného ovladače. Land Rover uvádí využití při jízdě v extrémním terénu nebo při vyjíždění z garáže, která nemá dálkové zavírání/otevírání. Reálné využití podle nás nebude velké, zaujmout se ale vychytávkou ve stylu Jamese Bonda Land Roveru určitě povedlo.
Aby toho nebylo málo, umožňuje plně funkční koncept i laserové promítání – například výstražného trojúhelníku za autem. Zajímavé je i tzv. inteligentní sklo. To umožňuje na všech sklech promítat nejenom údaje z navigace, ale třeba i zajímavosti k místům, kolem kterých právě projíždíte. Boční okna lze ztmavit přejetím prstu, horní panoramatické sklo zase může promítat přednastavené profily, třeba hvězdnou oblohu.
O průhledné kapotě jsme podrobně informovali v předchozím článku. [celá zpráva]