Článek
V roce 1901 se představil Mercedes 35 PS, což byl začátek moderní éry automobilismu. Konec motorových kočárů a začátek skutečného automobilového designu a konstrukce. Čtyři kola v krajích karoserie, lehký a výkonný motor za přední nápravou co nejníže a výrazný chladič. Mercedes 35 PS, pojmenovaný podle dcery jeho konstruktéra Emila Jellinka, se stal na dlouhou dobu vládcem silnic i všech závodů.
Z něj si vzal příklad koncept Vision Mercedes Simplex, auto, které představuje symbiózu moderního a klasického. Původní koncepce auta zůstala zachována, ale místo masky chladiče je tu displej, kde se promítá jméno značky nebo plovoucí hvězdy. Bílý „motorový prostor” je vizuálně oddělen od kabiny cestujících v tmavě šedé barvě.
Interiér byl navržen pro co největší soustředění řidiče. Hladké tvary skrývají všechno důležité, je tu jen pár ovládacích prvků a volant. Podobně, jako v dobách Mercedesu 35 PS. Na historii odkazují i ručně vyráběná kožená zavazadla na zádi.
Pohon je podle automobilky „alternativní”, nic víc jsme se nedozvěděli, ale jako u všeho na tenhle způsob, můžeme předpokládat elektřinu. I ta je svým způsobem „retro” - když byl na přelomu 19. a 20. století motorismus v plenkách, soupeřily bateriové elektromobily se spalovacími motory o dominanci, jenže prohrály.
Vision Mercedes Simplex není možné brát jako klasický koncept. Nikdy se nebude vyrábět, nikdy nelze očekávat, že by se tohle dostalo, byť v omezené sérii, na silnice. Bohužel. Je spíš uměleckou plastikou, jen trochu netradiční.