Článek
Když italský Abarth na jaře loňského roku představil koncept 1000 SP jako oslavu 55. výročí původního Fiatu Abarth 1000 SP, malého závoďáku z roku 1966, svět ho považoval prostě za koncept, auto, které je jen připomínkou bez plánů na sériovou výrobu. I automobilka ho označila za „one-off“, tedy jedinečnou stavbu. Podle magazínu Auto Italia se to ovšem má změnit.

Novodobý Abarth 1000 SP po boku původního (vlevo)
Magazín se na Twitteru odkazuje na vlastní, ovšem zatím nezveřejněný rozhovor s Robertem Giolitem, šéfem divize FCA Heritage v rámci koncernu Stellantis a někdejší hlavou designového centra značek Fiat a Abarth. Uvádí, že vznikne pět exemplářů.
Jejich základem má být stejně jako v případě konceptu produkční Alfa Romeo 4C Spider. Tedy, „produkční“ - tento model se přestal vyrábět už v roce 2020. Je tedy možné, že Fiat má na skladě určité množství rozpracovaných 4C Spiderů, které nestačil dokončit či prodat, a chce je nějak zužitkovat. A značce Abarth by se něco nového do nabídky opravdu hodilo, než v roce 2024 přejde na elektrická auta.

Novodobý Abarth 1000 SP po boku původního (vpravo)
Nápad postavit rekreaci původní 1000 SP se objevil o dvanáct let dříve, než byl vůz představen, tedy v roce 2009. Giolito vedl design Fiatu a Abarthu v letech 2011-2015, což znamená, že se musel přípravy nového auta účastnit.
Po stránce techniky je reinkarnované 1000 SP stejné jako zmíněná sportovní alfa, což znamená karbonové šasi s hliníkovým předním pomocným rámem. Motorem je 1,7l přeplňovaný čtyřválec, který je stejně jako u originálu umístěn mezi posádkou a zadními koly, která také pohání.

Novodobý Abarth 1000 SP po boku původního (vlevo)