Článek
Když italský Abarth na jaře loňského roku představil koncept 1000 SP jako oslavu 55. výročí původního Fiatu Abarth 1000 SP, malého závoďáku z roku 1966, svět ho považoval prostě za koncept, auto, které je jen připomínkou bez plánů na sériovou výrobu. I automobilka ho označila za „one-off“, tedy jedinečnou stavbu. Podle magazínu Auto Italia se to ovšem má změnit.
Magazín se na Twitteru odkazuje na vlastní, ovšem zatím nezveřejněný rozhovor s Robertem Giolitem, šéfem divize FCA Heritage v rámci koncernu Stellantis a někdejší hlavou designového centra značek Fiat a Abarth. Uvádí, že vznikne pět exemplářů.
Jejich základem má být stejně jako v případě konceptu produkční Alfa Romeo 4C Spider. Tedy, „produkční“ - tento model se přestal vyrábět už v roce 2020. Je tedy možné, že Fiat má na skladě určité množství rozpracovaných 4C Spiderů, které nestačil dokončit či prodat, a chce je nějak zužitkovat. A značce Abarth by se něco nového do nabídky opravdu hodilo, než v roce 2024 přejde na elektrická auta.
Nápad postavit rekreaci původní 1000 SP se objevil o dvanáct let dříve, než byl vůz představen, tedy v roce 2009. Giolito vedl design Fiatu a Abarthu v letech 2011-2015, což znamená, že se musel přípravy nového auta účastnit.
Po stránce techniky je reinkarnované 1000 SP stejné jako zmíněná sportovní alfa, což znamená karbonové šasi s hliníkovým předním pomocným rámem. Motorem je 1,7l přeplňovaný čtyřválec, který je stejně jako u originálu umístěn mezi posádkou a zadními koly, která také pohání.