Hlavní obsah

Komisař má být málo. Historickým autům možná přibude povinnost STK

Technickou kondici autoveteránů zřejmě budou vbrzku posuzovat stanice technické kontroly. Podle novely zákona o provozu na pozemních komunikacích nemá stačit jejich testování komisařem jako dosud. Má také být možno registraci tzv. veterána provést na kterémkoliv pověřeném úřadě.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Ilustrační foto

Článek

Způsobilost provozu historických vozidel na silnicích zřejmě budou nově posuzovat stanice technické kontroly. Nebude postačovat jejich testování komisařem, tedy subjektem pověřeným Mezinárodní federací historických vozidel. Lhůta mezi prověrkami má nicméně být pět let, nikoliv standardní dva roky jako u běžných aut.

Předpokládá to poslanecký pozměňovací návrh k vládní novele zákona o provozu na pozemních komunikacích, který ve středu podpořil sněmovní hospodářský výbor.

Na start závodu veteránů 1000 mil československých se zařadily i muzejní kousky

AutoMoto

Subjekty pověřené federací nyní ověřují původnost historického vozidla i jeho technický stav. Předkladatelé úpravy v čele s Petrem Sadovským (ANO) ale tvrdí, že k technickým prohlídkám mají pouze omezené vybavení. Jejím přenesením na standardní stanice technické kontroly získá stát lepší přehled o technickém stavu historických vozidel, což povede i ke zvýšení bezpečnosti provozu, uvedli v důvodové zprávě.

Zástupci ministerstva dopravy rozptylovali obavy některých poslanců, že historická vozidla nebudou kontrolami procházet. Prohlídky takových automobilů, které jezdí na běžných registračních značkách, provádějí stanice technické kontroly už nyní, a to podle pravidel, která platila při uvedení těchto vozů do provozu.

Chystané muzeum škodovek ukáže i Klausův Superb, který měl méně drncat

AutoMoto

Podpořený pozměňovací návrh také předpokládá, že žadatelé budou moci provést registraci historického vozidla na kterémkoli ze 14 obecních úřadů, které tuto agendu vykonávají. Ruší se tedy jejich místní příslušnost.

Vládní novela zavádí také možnost elektronické žádosti o zápis do registru vozidel nebo o zápis změn. Zjednodušit by se mohl i zápis změny vlastníka nebo provozovatele vozidla, protože obě strany by mohly podávat společnou žádost, ale pomocí dvou oddělených podání.

Dopravci by si také mohli rezervovat registrační značku. Díky tomu by si mohli vyřizovat potřebná povolení ještě předtím, než úřad vozidlo zapíše do registru.

Související články

První aerodynamická Škoda slaví 85 let

V roce 1935 konstruktéři z mladoboleslavské Škody překvapili na tu dobu velmi netradičním automobilem. Jedinečný prototyp 935 Dynamic letos slaví pětaosmdesáté...

Výběr článků

Načítám