Článek
Mluvíme samozřejmě o Audi A4 Avant. Tento model se představí na ženevském autosalonu a my máme možnost se ještě před jeho oficiální premiérou pořádně seznámit s jeho specifikacemi.
Auto nabídne celkem dost prostoru. Především proti staršímu trojkovému kombi od BMW ho bude výrazně víc. Však je to také znát na zavazadelníku Audi pokořilo BMW o třicet litrů. Také Mercedes má méně, takže Audi si může mnout ruce - velký marketingový tah se naplnil. V technických specifikacích automobilu to bude jistě velmi dobře vypíchnuto, kdo že je v této třídě nejlepší.
:. Audi A4 Avant
Audi k tomuto prvenství „stačilo“ aby auto prodloužili o 12 cm. Auto tak má celkem 4,7 m, což je dost, ale podle značky je vůz o 10 % lehčí, než jeho jmenovec z předchozí generace.
A4 Avant bude dodáván samozřejmě s množstvím motorů, které nasazuje Audi do svých sedanů. Najdeme zde zážehovou osmnáctistovku s přeplňováním a 118 kW, dvoulitrový turbodiesel (tentokrát už common-rail) se 103 kW a potěšující je i nasazení třílitrového vznětového šestiválce (176 kW). Později se v nabídce také objeví 2.0 TDI CR se 125 kW. Ovšem nejsportovnější verze bude mít zážehový agregát. Půjde o známý 3,2 l FSI se 195 kW, se kterým dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km za 6,4 s.
:. Zavazadelník má objem 490 l.
Změn se dočkal také podvozek, který musel být přizpůsoben typu karoserie a jejímu použití. Také se změnil posilovač řízení, jehož servomechanismus byl optimalizován a snížila se jeho energetická náročnost. Podle Audi se tak snížila spotřeba motorů až o 0,1 l na 100 km. Snížení spotřeby je však u motorů větší, díky optimalizaci jejich charakteristik.